| Follow || Dashboard |
//Pelangi Hati
Aku Nak Kau Yang Dulu
Sunday, December 29, 2013 • 10:34 AM • 0 comments

Bismillahirahmanirahim..

Ok Fatin, lets start... lama dah tinggal ruangan sendiri... mungkin kekurangan semakin menebal, kelebihan semakin menipis..

malam ni, potongan ayat ni bermain di fikiran, "Allah boleh tarik bila- bila masa segala kenikmatan".. dulu hidup tenang, sekarang terasa semak... semua benda serba tak menjadi.. aku terfikir kenapa aku jadi macam ni? bila dtg masalah kau tak nak cerita dgn orang, kau kata kau boleh hadapi, hakikat dalaman simpan rapi- rapi... situasi ni boleh dianggap ego kan? hisshh.. aku fikir punca dia aku jadi serabut... kadang- kadang aku terasa aku tak ada masalah pun, semuanya ok... memanglah, dah semua masalah yang datang kau ego, tak fikir dalam- dalam, fikir kau mampu buat sorang.. fikir kau buat semua betul... kadang- kadang kata- kata mazmumah yg berbisik ni selalu jugak bertekak dgn bisikan- bisikan menyalahkan diri aku balik.. perbalahan dgn diri sendiri ni buat aku pening, serabut, sbb aku rasa semuanya masih belum ok...

duduk, pandang depan, fikir luas- luas... aku teringat bulan- bulan sebelum... aku pernah kecewa, aku pernah gagal, aku pernah rasa jatuh... tapi selepas tu aku bangun, sikit- sikit aku beri yang terbaik untuk bangunkan diri sendiri... payah, tapi sekarang ni lagi payah... mungkin sebab perbezaan persekitaran, mungkin juga perbezaan permasalahan.. masa tu segala masalah yes boleh handle, but in a good way, so, hasil yg memuaskan.. sekarang, masalah buat 'in different way', tp hasilnya menyesakkan... lama- lama aku jadi faham, apa masalah aku sebenarnya, aku lupa jalan balik... ya, aku lupa jalan balik...

ingat tak pepatah masa SPIES dulu, nak kaya? rajin sedekah.. nak orang selesa dgn kita? kita kene selesa kan orang dulu.. pendek cerita, "what you give is what you get".. mula dari awal.. ingat balik rutin harian dulu- dulu, mana yg tinggal, buat balik, mana yg tak penting, masanya untuk lepaskan.. hidup hanya sekali fatin, fikirlah macam mana cara diri kau nak mati nanti, jangan fikir bila.. kau fikir bila, kau akan rasa lama lagi, hakikatnya esok kau akan mati.. kalau macam tu,macam mana nanti? sempat nak taubat? Allah terima ke nanti? buat persediaan awal..

masanya buat perubahan, ingat 3 C, (Choice,Chance, Change) Make a choice to take a chance or your life will never change.. buatlah pilihan yg terbaik sementara masih ada peluang hidup untuk berubah jadi yg lebih baik.. please fatin, runtuhkan Ego, Tingkatkan amal, Tambahkan Iman, Kuatkan Akidah.. ingat asal usul kau cuma hamba..kita nak yan

g terbaik dari Dia, jadilah hamba yang terbaik untuk Dia.. kau bukan tak layak untuk meminta, tapi kau belum memberi manakan nak dapat apa yang kau minta..kan? Fatin, kau cuma gapai rahmat & kasih sayang Dia, insyaAllah semua yg kau nak kau akan dapat, semua yang buat kau sesak, Dia akan lapangkan..buat pilihan yang terbaik fatin, jgn kerana satu benda kau nak, kau kejar tu je, kau lupa sape pemiliknya.. fikirkan lah wahai diri sendiri.. aku nak kau yang dulu..



0 comment(s)


Disclaimer



Hidup ini tidak akan pernah sunyi andai kita tersenyum melihat tujuh warna pelangi menerangi dada awan di langit tuhan ^^


Diary and Story
Let's know about owner
Let's exchange link


Taggie Board


Credits

Editor :
Mimi Mimot